En personlig træner er den perfekte løsning for dig, som gerne vil arbejde med din livsstil og dit fysiske præstationsniveau. Du er måske allerede godt i gang, men ønsker at optimere dit personlige præstationsniveau eller at forbedre din livsstil endnu mere. Det kan også være, at du starter helt fra bunden og har brug for motivation og konkrete redskaber til at komme godt i gang.

Med en personlig træner får du den hjælp, du har brug for

Men en personlig træner på sidelinjen har du en allieret, som støtter og skubber dig lige præcis der, hvor du har brug for det. Som din træner sørger jeg for at trykke på præcis de knapper, som har betydning for, at du når dine mål – uanset om dine mål er:

  • Mere energi og overskud
  • Vægttab og opstramning
  • En sund, stærk og velafbalanceret krop
  • At blive smertefri
  • At forebygge stress og livsstilssygdomme
  • Genoptræning efter sygdomsforløb
  • At (gen)finde motivationen til træning
  • Med mere …

Vil du dykke mere ned i hvad personlig træning er og hvad du eventuelt skal være opmærksom på i dit valg ift. en personlig træner, kan du læse mere HER

Sådan foregår et personligt træningsforløb

Det er ikke bare et spørgsmål om at træne musklerne, hvis du skal i form til at kunne præstere bedre på alle fronter. Det handler i lige så høj grad om at have den rette mentale balance. 

Får du nok søvn, spiser du rigtigt og er der kroniske smerter eller småskader, som påvirker dit bevægelsesmønster? En stressramt krop kan ikke bare træne sig til et vægttab. Og en toppræstation på jobbet kræver en ekstremt god fysisk form.

Jeg arbejder derfor med alle elementer, så du bliver i stand til at præstere dit bedste – både på jobbet, derhjemme og når du træner.

Et hvert forløb med personlig træning starter med en grundig screening, hvor vi gennemgår din livsstil og generelle helbredstilstand.

Jeg arbejder ud fra en hjernebaseret træning, da det er din hjer­ne og dit ner­ve­sy­ste­m der diri­gerer hvor­dan din krop fun­ge­rer og har det. Det betyder kort fortalt, at de 3 systemer, som kroppen navigerer ud fra, nemlig  dit syn, vestibulærsystemet (balancesystemet), og din krops mobilitet har betydning for, hvordan kroppen reagerer.  Hvis du skal af med smerter, tabe dig eller blive stærkere og hurtigere, er den mest effektive vej, at justere på hjernen og på nervesystemet.

Hos mig bliver alle træningsforløb skræddersyet til den enkelte og det personlige træningsforløb sikrer, at du når i mål.

Vil du dykke mere ned i hvad personlig træning er og hvad du eventuelt skal være opmærksom på i dit valg ift. en personlig træner, kan du læse mere HER

Jeg var blevet aaalt for tyk og utrimmet efter 2 graviditeter og et liv, hvor fokus på madglæde blev lig med livskvalitet. Jeg følte mig energiforladt og med et minimum af overskud.

Jeg havde store udfordringer ved at tænde på, at bevægelse gør godt. Fandt ofte argumenter eller undskyldninger for ikke at komme i gang som, dårligt vejr og manglende tid. Mens badevægten bare steg og steg…

Med et personlig trænings forløb håbede jeg på at komme af med hænge bugen, få pænere røv og større velvære, men jeg havde også et stort ønske om at finde lysten og motivationen til, selv at få trænet. Jeg håbede også på at få kendskaber til nogle redskaber som kunne dække mit behov for at kunne træne flexibelt.

På 6 uger i et personlig trænings forløb hos Heidi har jeg tabt mig 7 kg. og jeg har fået fokus på sundhed og egenomsorg og så har jeg fået en positiv tilgang til emnet, motion. Før var jeg hovedrøstende ikke motions udøvende mens jeg i dag tænker, waauuv jeg skal løbe DHL med mine kollegaer til sommer.

Jeg har altid været plaget af voldsomme pms-symtomer samt menstruationssmerter, disse er blevet betydelige mindre med den nye kost.

Det har været virkelig sejt at blive korrigeret hele tiden, det gav stor tryghed især i forhold til min hypermobilitet og den bækkenløsning jeg har haft i forbindelse med mine graviditeter.

Jeg kan varmt anbefale Heidi som personlig træner og coach. Heidi har en bred faglig viden og et godt netværk at trække på, det er tillidsvækkende. Hun ser udvikling, er fremadrettet og positiv det er motiverende. Heidi ser muligheder fremfor begrænsninger og det giver super resultater!

Barbara Blicher Hansen

Elementerne i et personligt forløb hos Heidi Møller

Fysisk træning:
Den fysiske træning afhænger af dine mål og tager hensyn til eventuelle ønsker, du måtte have.  Vi lægger et program, som passer lige til dig og som er effektivt i forhold til de ønskede resultater.

Kostvejledning:
Et forløb med mig som personlig træner indeholder som regel også kostvejledning. Det konkrete indhold samt dybden af vejledningen afhænger af, hvad du har behov for og hvad dine mål er mht. forløbet. Typisk bruges der 1 session på kostvejledning og eventuelt små løbende opfølgninger på mail.

Forskellige tests:
Et forløb kan indeholde forskellige former for test såsom: Sundhedstjek, bodyage/fedtprocent/cm-mål, screening og test af holdning/muskelstyrke/smidighed og konditionstest. I nogle tilfælde aftaler vi de forskellige tests fra begyndelsen af forløbet, andre gange opstår behovet undervejs.

Dybdegående test:
Ved opstart, undervejs og til slut i et personligt forløb med har du mulighed for at få meget konkret data på din form, herunder søvn, forbrænding, dit daglige aktivitetsniveau samt træningsniveau. Dette gøres med en døgnrytmemåler. Læs mere om disse målinger HER

Afslutning på forløbet:
Når jeg slipper dig efter endt forløb, så er du rustet til at fortsætte din træning og fastholde de nye gode vaner på egen hånd. Du har fået konkrete træningsmetoder og vejledning til kost – og så er du blevet godt og grundigt motiveret til at nå dine mål.

Du kommer nok aldrig til at løbe igen

Sådan lød beskeden fra min læge efter en barsk tredje graviditet med bækkenløsning. Selvom graviditeten lå flere år tilbage kunne mit bækken stadig låse helt til. Når jeg løb eller blot gik en strøgtur. Vi havde prøvet det meste, min læge og jeg, men det blev ved med at drille. Selv min gang, når jeg gik, var blevet lidt vraltende. Efter to måneders træning ved Heidi begyndte jeg allerede at mærke forskel. Det var især mobilitetsøvelser, udstræk og små bitte bevægelser, der gjorde mirakler for min krop. Ømheden og stivheden forsvandt. Og i kombination med træning af musklerne blev jeg både stærkere og smidigere. I dag er smerterne og stivheden næsten væk. Kommer det sætter jeg ind med øvelserne, og jeg kan straks mærke effekten af det. Vralteriet er helt væk, og så er jeg begyndt at kunne løbe igen. Småture. Det var mere end jeg og min læge havde forestillet os ville kunne lade sig gøre.

Nana Askov, Redaktionschef

Hvor foregår et personligt træningsforløb?

Personlig træning face to face

Naturen er mit foretrukne træningssted. Udendørs træning giver nemlig masser en masse ekstra bonusser, som du ikke kan få ved indendørs træning, såsom frisk luft og sollys. Derudover får du masser af ekstra D-vitaminer som din krop har brug for – viste du f.eks. at hver 3. dansker lider af D vitaminmangel og derfor er unødvendigt trætte?

Har du brug for at mødes face to face så tilbyder jeg fysisk træning primært i Århus og omegn.

Personlig træning online

Personlig træning online er til dig der ikke har mulighed for eller behov for at mødes face to face. Det kan bestå både af personlige samtaler og/eller programmer samt træningsvideoer af den træning du skal lave. Så forskellen består primært i at vi ikke mødes fysisk og at jeg derfor kke kan være ”hands-on” og hjælpe dig med din teknik eller motivere dig til lige at yde det lidt ekstra.

Hvordan foregår træningen?

Jeg arbejder primært med egen kropsvægt, kettlebells og TRX Suspension Training i min træning. Det gør jeg fordi disse træningsformer skaber gode resultater og du kan træne effektivt på meget kort tid. Du kan få en god workout på bare 30 minutter.

Hvorfor vælge mig som din personlige træner?

Mit fokus er på individets performance og på træningen af det hele menneske. Jeg ser altid 360 grader rundt om et menneske og sætter fokus på at styrke både de fysiske og mentale ressourcer.

Samtidig har jeg prøvet det hele på egen krop, primært gennem min elitesport, hvor både fysisk og mental træning er essentielt for at vinde. Jeg har også selv følt effekten af stress og har derfor en evne til at tilgå stresshåndtering meget nuanceret. Kombinationen af mine erfaringer, uddannelsesbaggrund og menneskesyn gør mig et godt valg som din personlige træner.

Du kan læse mere om mig og mine uddannelser HER.

I bund og grund startede jeg med at træne med Heidi, fordi jeg ønskede et vægttab. Hvad jeg måske ikke var klar over, var at det jeg i bund og grund havde brug for, var ro i min krop. Ro, som blev fundet gennem en sund og varieret kost (med plads til kage og rødvin), og gennem effektiv træning, der ikke tog 2 timer i fitnesscenter at gennemføre.

Heidi lærte mig enkle og simple teknikker, som jeg tror, vi alle sammen et eller andet sted er klar over, at det er det, der skal til, men som vi ikke altid tid eller overskue til at lære.

Hun muliggjorde samtidig, at der blev skabt et rum, hvor jeg kunne tale ud om de ting, der blokerede for noget af den ro min krop skulle have for at gennemføre et vægttab og holde det. Jeg har stadig vej endnu i forhold til mit vægttab. Til gengæld har jeg nu et fundament, hvor min krop ikke er stresset, og hvor mit selvværd er højt.

Jeg kan give Heidi mine varmeste anbefalinger. 

Helene Aagaard

Pris på personlig træning

Jeg tilbyder personlig træner-forløb til både enkeltpersoner, to personer sammen og til hele familien.

1 session

Kr. 1.500,-

5 session

Kr. 6.250,-

10 session

Kr. 10.000,-

Handelsbetingelser · Læs mere her

Få en 15 minutters afklarende samtale om Heidi er den rigtige til at hjælpe dig.