Personlig træner 1:1

En personlig træner er den perfekte løsning for dig, som gerne vil arbejde med din livsstil og dit præstationsniveau. Du er måske allerede godt i gang, men ønsker at optimere dit personlige præstationsniveau eller at forbedre din livsstil endnu mere. Det kan også være, at du starter helt fra bunden og har brug for motivation og konkrete redskaber til at komme godt i gang.

Med en personlig træner får du den motivation, du har brug for

Med en personlig træner på sidelinjen har du en allieret, som støtter og skubber dig lige præcis der, hvor du har brug for det. Som din personlige træner sørger jeg for at trykke på præcis de knapper, som har betydning for, at du når dine mål – uanset om dine mål er:

    • Vægttab og opstramning
    • En tonet og trimmet krop
    • En sund, stærk og velafbalanceret krop
    • At blive smertefri
    • At forebygge stress og livsstilssygdomme
    • Genoptræning efter sygdomsforløb
    • At (gen)finde motivationen til træning
    • Og meget mere … (*)

Jeg har lavet en side som forklarer lidt mere generelt om hvad personlig træning er og hvad du eventuelt skal være opmærksom på i dit valg ift. en personlig træner, den kan du læse HER 

v

Sådan foregår et personligt træner forløb

Det er ikke bare et spørgsmål om at træne musklerne, hvis du skal i form til at kunne præstere bedre på alle fronter. Det handler i lige så høj grad om at have den rette mentale balance. 

Får du nok søvn, spiser du rigtigt og er der kroniske smerter eller småskader, som påvirker dit bevægelsesmønster? En stressramt krop kan ikke bare træne sig til et vægttab. Og en toppræstation på jobbet kræver en ekstremt god fysisk form.

 Jeg arbejder derfor med alle elementer, så du bliver i stand til at præstere dit bedste – både på jobbet, derhjemme og når du træner.

 Et hvert forløb med personlig træning starter med en grundig screening, hvor vi gennemgår din mentale og fysiske helbredstilstand.

Jeg arbejder også med hjernebaseret træning, da det er din hjer­ne og dit ner­ve­sy­ste­m der diri­gerer hvor­dan din krop fun­ge­rer og har det.

Det betyder kort fortalt, at de 3 systemer, som kroppen navigerer ud fra, nemlig  dit syn, vestibulærsystemet, og din krops mobilitet har betydning for, hvordan kroppen reagerer.  Hvis du skal af med smerter, tabe dig eller blive stærkere og hurtigere, er den mest effektive vej, at justere på hjernen og på nervesystemet.

Hos Power Performance bliver alle træningsforløb skræddersyet til den enkeltes krop og mentale tilstand og under den første screening får vi sammen sat mål og du bliver testet og det personlige træningsforløb sikrer, at du når i mål.

v

Elementerne i et personligt forløb hos Power Performance

Fysisk træning:

Den fysiske træning afhænger af dine mål og tager hensyn til eventuelle ønsker, du måtte have.  Vi lægger et program, som passer lige til dig og som er effektivt i forhold til de ønskede resultater.

Kostvejledning:

Et forløb med mig som personlig træner indeholder som regel også kostvejledning. Det konkrete indhold samt dybden af vejledningen afhænger af, hvad du har behov for og hvad dine mål er mht. forløbet. Typisk bruges der 1 session på kostvejledning og eventuelt små løbende opfølgninger på mail.

Forskellige tests:

Et forløb kan indeholde forskellige former for test såsom: Sundhedstjek, bodyage/fedtprocent/cm-mål, screening og test af holdning/muskelstyrke/smidighed og  konditionstest. I nogle tilfælde aftaler vi de forskellige tests fra begyndelsen af forløbet, andre gange opstår behovet undervejs.

Dybdegående test

Ved opstart, undervejs og til slut i et personligt forløb med har du mulighed for at få meget konkret data på din form, herunder søvn, forbrænding, dit daglige aktivitetsniveau samt træningsniveau. Dette gøres med en døgnrytmemåler. Læs mere om disse målinger HER 

Afslutning på forløbet

Når jeg slipper dig efter endt forløb, så er du rustet til at fortsætte din træning og fastholde de nye gode vaner på egen hånd. Du har fået konkrete træningsmetoder og vejledning til kost – og så er du blevet godt og grundigt motiveret til at nå dine mål.

v

Kombinationsmuligheder  i dit personlige træningsforløb

Coaching

Har du behov for at vi samtidig arbejder mere dybdegående med dine vane og livsstil og/eller sætter fokus på eksempelvis  stresshåndtering, så kan forløbet kombineres med coaching samtaler, dette kan du læse mere om HER .

v

Hvor foregår den personlige træning?

Naturen er mit foretrukne træningssted. Udendørs træning giver nemlig masser en masse ekstra bonusser, som du ikke kan få ved indendørs træning, såsom frisk luft og sollys. Derudover får du masser af ekstra D-vitaminer som din krop har brug for – viste du f.eks. at hver 3. dansker lider af D vitaminmangel og derfor er unødvendigt trætte?

Er udendørs træning slet ikke noget for dig kan træningen også foregå hjemme hos dig selv, eller sammen med en af fra mit team i et fitnesscenter.

v

Hvordan foregår træningen?

Jeg arbejder primært med egen kropsvægt, kettlebells og TRX Suspension Training i min træning. Det gør jeg fordi disse træningsformer skaber gode resultater og du kan træne effektivt på meget kort tid. Du kan få en god workout på bare 30 minutter.

v

Hvorfor vælge en personlig træner?

Mit fokus er på individets performance og på træningen af det hele menneske. Jeg ser altid 360 grader rundt om et menneske og sætter fokus på at styrke både de fysiske og mentale ressourcer.

Samtidig har jeg prøvet det hele på egen krop, primært gennem min elitesport, hvor både fysisk og mental træning er essentielt for at vinde. Jeg har også selv følt effekten af stress og har derfor en evne til at tilgå stresshåndtering meget nuanceret. Kombinationen af mine erfaringer, uddannelsesbaggrund og menneskesyn gør mig et godt valg som din personlige træner.

v

Kontaktoplysninger

Kontakt mig på telefon 22214477 eller på mail HER såfremt  du har spørgsmål til mine forløb.

v